viernes, 5 de febrero de 2010

Guztion arazoa

Trafikoa… gaur egungo arazoa, atzoko arazoa… hiritar guztien ahoan dagoen zerbait, alkateen programetan konpondu beharreko zeregina, aldatzen ez den gauza, era batean, betiko gauza…

Ezaguna da hiritar guztien aldetik trafikoari buruz dugun iritzia, baina guztiz beharrezkoa da behin eta berriz errepikatzea, izan ere, biztanleriak alkateak hautatu egiten ditugu, hauek egon eta joan egiten dira baina arazoa bertan gelditzen da, gure eguneroko bizitzetan.

Gaur egun, edonork dauka bere kotxea, handiagoa ala txikiagoa, Mercedes edo Citroen, gasolinaduna edo diesel erabiltzen duena... Orain dela gutxi arte etxean kotxe bat izatea harrigarria zirudien, gaur egun etxe bat baino gehiagotan bi daude, baita hiru ere …

Pasadan astean, egunkaria irakurtzen nengoela, kotxe ekologikoei buruzko berri interesgarri bat irakurri nuen. Artikuluak zioen arabera, auto hauek gauean elektrizitatez kargatzen dira (mugikorrak bezala), egunean zehar funtzionatu ahal izateko, gainera 100km-rako gasolina 1,5 eurotan lortu daiteke, eta ez du atmosferan karbono dioxidorik isurtzen, beraz, gure ingurumena ez da kaltetzen, egia esateko, ez da ideia txarra, ez… Baina honek, arazo berdinera garamatza, kotxeak kaleetan jarraituko zuten, eta trafikoa eta ataskuak baita ere!



Beharbada , gure arazorako ebazpenik errazena eta merkeena garraio publikoa erabiltzea izango litzateke, Euskal Herrian badugu garraio-sare garrantzitsua: trena, autobusa, tranbia, metroa, Renfeko hurbiltasunezko trena... baina hemen ere arazoak aurkitzen ditugu, ez da bidezkoa Zornotzatik Bilborako bidaia trenez (joatea bakarrik) 1.95 euro kostatu izana, edo autobusez ibilbide berdina eginez gero (Zornotzatik Bilbora), 1.75 euroko prezioa izatea. Gero eta normalagoa da telebistetan edo irratietan entzutea garraio publikoa erabiltzearen garrantzia… baina garraio honen kontsumitzaileak, ze preziotara erabili behar du?

Datuak aztertuz gero, konturatu gaitezke, puntuen bidezko gidabaimena jarri denetik, hildako eta istripu gutxiago daudela, baina gehiegizko abiaduraz zirkulatzen duten autoen estatistika %8 batean igo egin da, Eusko Jaurlaritzaren datuen arabera. Espainia mailan, %17 batean igo da gehiegizko abiaduraz garraiatzen zuten kotxeen portzentajeak, ostera, esan beharra dago %23 batean istripuak eta hildakoen kopurua jaitsi dela.

Duela pare bat urtetik hona, gero eta ohikoagoa da komunikabideetan trafikoari buruzko aholkuak eta informazioa lortzea, baina mezu horien helburua ez da guztiz betetzen. Dirudienez, istripuak sufritzen dituzten gidarien %40 alkoholean, drogen edota, psikofarmakoen menpe zeuden, DGT-k publikatu dituen datuen arabera. Benetan kezkagarria!

Zer esanik ez dago, errepide batzuen egoera, eta hauetan gertatzen diren istripuei buruz… Bizkaian, beste errepide guztien gainetik nabarmentzekoa da A-8 errepidean gertatzen diren eguneroko istripuak eta kotxez osaturiko ilarak, lotsagarria!

Bukatzeko, trafikoaren alde ez dago inor, arazoak sortzen dituelako, baina trafikoaren arazoa konpontzeko ere ez dago inor… erreza da entzutea politikari baten ahotik, arazo honek bere konponbidea izango duela… baina noiz? Ez litzateke txarto egongo, denon artean gure aldetik jarriko bagenu, baina… egia esatekotan, guztiok joan beharra dugun lekura puntual iritsi nahi dugu, eta besteen puntualitatea ez dela gure arazoa pentsatzen dugu, behintzat errepideetan… eta horrela doa gauza…

No hay comentarios: